SOCIAL MEDIA

(ne)verná

23. marca 2018
Na narodeniny som dostala perfektnú knihu (Ne)verná, ktorú som zhltla na jedno prečítanie. Kniha je kratšia, no je plná krásnych myšlienok a má tak silný príbeh, že ma neskutočne inšpirovala a dodala mi silu.
Milujem knihy, ktoré mi dodávajú silu, a vďaka ktorým sa cítim omnoho lepšie, ako kedykoľvek predtým. Presne táto kniha je o tom. Je venovaná ženám, ktoré stratili samé seba a to nielen vo vzťahu, ale takisto aj ženám, ktoré stratili samé seba kvôli niekomu, komu dali všetko, no ten druhý im nedal nič. 
V knihe som sa perfektne niekoľkokrát našla a je až neuveriteľné, ako presne. Toto však nie je recenzia na túto knihu, ale skôr vám chcem sem pridať pár citátov, ktoré sú naozaj veľmi hlboké.

"Síce tvoj život nie je ľahký a duša má rany, ktoré sa nikdy nezahoja, vždy tu budeš neochvejne stáť ako ten maják. Vždy znovu a zas budeš znášať búrlivé vlny, no tebou to nepohne. Budeš prijímať dážď i búrku s rovnakou pokorou ako slnko. A budeš vždy vďačná za čokoľvek, čo ti nebo poslalo. Lebo len vďaka tomu si tou, ktorou si."

Ako som mnohokrát písala, všetko v našom živote sa nám deje pre niečo a aj to zlé, je na niečo dobré. Ja sa až smejem, aká je to otrepaná fráza, ale je to v skutočnosti tak. Táto fráza sa však používa tak dlho, že pomaly stratila svoj význam a mnohokrát je pre človeka len na smiech namiesto toho, aby mohla nejako pomôcť.
Tento citát však hovorí omnoho viac. Hovorí aj o tom, aké sú ženy silné. A táto kniha je presne o tom. O sile ženy, ktorá toho vydržala neskutočne veľa. Každá z nás toho dokáže vydržať neskutočne veľa. Sme omnoho silnejšie, ako si myslíme.

"Nepremýšľaj nad tým, čo som ti povedala, len si to pamätaj. Ono ti to bude dávať zmysel, keď príde správny čas. Všetko chce a má správny čas, nežiadaj to skôr, ako na to budeš pripravená."



Vždy, keď pomáham nejakým kamarátkam, snažím sa im poradiť čo najlepšie viem. S mnohými sa viem stotožniť, pretože presne to, čo oni prežívajú, prežívam aj ja alebo som to niekedy prežívala. Mnohokrát im niečo hovorím, no oni to nechcú prijať, neveria mi. Presne v tomto prípade je potrebný čas. Stačí, aby si to všetko zapamätali a po čase zistia, že som v tom mala pravdu. Pretože v našom živote nič nepríde skôr ako má. Takisto to však nepríde ani príliš neskoro. Príde to presne vtedy, kedy má. V správny čas.

"Chceš sa zbaviť toho muža, citov, ktoré k nemu máš, no to nie je správne. Je to cesta, ktorá ti je súdená. Musíš ňou prejsť. Nezastavuj to, čo ti je poslané a to, čím si prejsť musíš. Ty nepotrebuješ držať v rukách kľúč k duši svojej lásky, ani ťa nemôžem zbaviť bolesti srdca, pretože láska miluje moc. Láska je oheň, ktorý ťa musí spáliť, aj keď ty naň budeš čakať s pokojom v duši, ako keď Fénix čaká na východ slnka. Síce ťa premení na popol, ale ty vstaneš zas, ako nový Fénix." 

Myslím, že tento citát sa hodí pre všetky ženy a dievčatá, ktoré si prešli nejakým vzťahom alebo niečím, čo sa týkalo lásky. Úprimne povedané, keď som si tento citát čítala, pochopila som omnoho viac, ako som si počas celého tohto môjho obdobia myslela. Hnevala som sa na seba, že som dokázala veriť nesprávnej osobe, no to nie je chyba. Nie je to nič, čo by v živote nemalo byť. Bolo to správne, že som to urobila, pretože to bola moja cesta, po ktorej som išla, a po ktorej stále idem a musím napredovať. Napredujem však so vztýčenou hlavou a s úplne inými ľuďmi pri sebe. S tými, ktorým na mne záleží, a ktorí sú pre mňa dôležití.
Láska je jednoducho oheň, ktorý nás spáli. Na začiatku si myslíme, že to bude pokojné a čakáme na ňu spokojne, bez obáv. Ak však príde do nášho života nesprávna osoba, popálime sa a mnohokrát sa doslova spálime. Presne vtedy nás premení na popol a my sa zmeníme, pochopíme mnoho vecí a znova vstaneme. Úplne iní a omnoho múdrejší. Pretože o láske sa naučíme najmä od ľudí, ktorí nám ju vzali alebo neopätovali.

8 komentárov :

  1. Tento typ knih mám ráda, ale musím mít na něj zrovna náladu :)

    TheWayByA

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Na tuhle knížku určitě mrknu, díky za tip:).
    Windy pink style

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Krásný článek. Knížka zní moc zajímavě, takže doufám, že si ji někdy přečtu. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak touto knizkou si ma zaujala natoľko, že už je v mojom wishliste. A to nehovorim iba tak myslim to uplne vazne - presne tento štýl žánru o silných ženách - je pre mňa viac ako príťažlivý a po prečítaní ešte toho, čo si k tomu napísala už úplne sa s tým stotožňujem. Ako budem najbližšie v Panta Rhei alebo v Martinuse pozriem si ju viac :)

    DEZIRÉ

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Přečetla jsem si něco o knížce a přijde mi, že je to něco, co právě teď potřebuju číst, díky zaskvělej tip :)
    Sarushef blog

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Zaujímavá košeľa. :) Na mňa pôsobí tak trošku retro. :) A tebe veľmi pristane. :)
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť