SOCIAL MEDIA

about school

11. septembra 2017
Keďže je na pretrase skoro všade škola, nedá mi nespomínať ju hneď v niekoľkých článkoch. Ja mám pred sebou posledný, piaty maturitný ročník, a preto ma napadlo, že by som vám spísala pár viet a otázok, s ktorými sa stretávam počas môjho štúdia. Niektoré sú úsmevné, no niektoré mi až zdvíhajú tlak :D


Takže ty chodíš päť rokov do školy? Čiže trojročná škola bez maturity plus nadstavba?
Nie, že by som tu ponižovala nejaké školy, ale.. moja škola je jednoducho päťročná. Jediná v okolí, ktorú aspoň ja poznám. Žiadna nadstavba. Robila som prijímačky (ktoré sa pri nadstavbových školách nerobia) a budem mať maturitu. Bodka.

Hmm, hotelová? Takže keď ju skončíš budeš čašníčka, čo?
Nie, nebudem. Ja teda určite nie a dokonca ani mnohí moji spolužiaci nie. Tí, ktorých baví toto povolanie ho možno budú robiť, ale inak sme po skončení tejto školy vhodní skôr na trochu inú prácu ako napríklad manažér hotela, recepčná či dokonca delegát. Je to aj vďaka predmetom, ktoré máme, ako sú napríklad ekonomika, právo, hotelový manažment, gastronomický manažment alebo geografia cestovného ruchu. Takže nie, nebudeme všetci len časníci. Na to je skôr iná škola, kde je čisto obor časník.

Prečo si išla na túto školu? Viem odpoveď! Určite preto, lebo to chceš robiť aj v budúcnosti.
Nie, musím ťa sklamať. Tvoj odhad je úplne zlý. Môj výber školy bol na základe toho, aká je najlepšia škola v okolí. Naskytla sa mi možnosť obchodnej akadémie a hotelovej akadémie. Ani neviem, prečo som sa rozhodla pre hotelovú, ale musím povedať, že v pätnástich som fakt ešte nevedela čo chcem, takže to bol len taký tip. A celkom aj vyšiel, pretože nemám zbytočne nudné hodiny, máme aj dostatok praxe. Plus stretla som perfektných ľudí.
Ak sa mám však vrátiť k odpovedi, čo chcem robiť. Zistila som to až počas štúdia na hotelovej. Viem, že v oblasti hotelierstva robiť nič nechcem (aspoň teraz) a chcem písať. Práve preto moje kroky budú putovať na žurnalistiku (asi v Bratislave).

To je strašné, že je tam ešte ten piaty rok, že? Veľmi to naťahujú.
Akože.. samej mi je teraz trochu blbo, že v marci budem mať 20 a som piaty rok na strednej (akoby som prepadla :D) a netreba mi to pripomínať. Pozerám sa však na to aj z tej lepšej stránky: mám pred sebou ešte stužkovú a všetky tie pekné veci. No a to horšie je maturita a prijímačky. Ale to nebudeme spomínať, okej? :))

Čo vlastne robíte na tejto škole?
Myslím, že sa učíme. Ale fakt si nie som istá, keďže to je š-k-o-l-a. Hej, učíme sa ako všetci študenti na stredných školách. V prvom, druhom a treťom ročníku sme mali dokonca aj varenie (kde sme si v malých kuchynkách sami pre seba varili - a bolo to super!), prax v jedálni kde sme obsluhovali a nejakú tú prax v hoteloch a reštauráciách v okolí mesta.

8 komentárov :

  1. Krásna bunda :) Ja posobné otázky počúvam o svojej ex-škole, umeleckej :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zajímavé, o střední na pět let jsem ještě neslyšela. Já vystudovala ekonomku a občas přemýšlím, jestli to vůbec bylo správně. Jsem dost nerozhodná doteď :D mám kamarádky na hotelovce a ani jedna není nadšená a litují výběru oboru a to tuším také nešly na číšníka. Výhodou ale je, že se můžou uchytit v tom managementu. Jinak bundička je pěkná :)

    Lady Lenna

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja som mala strednu 6rocnu, ale s tym rozdielom ze sme mali po 4 rokoch maturitu a potom 2 roky bolo pedagogicke minimum. Trosku mi vadilo, ze tak dlho studujem, pretoze som vyslu koncila v 26 rokoch, ale zas malo to aj nejake vyhody... len teraz si na ne nespominam 😄. A inak mna sa casto pytali na co studujem klavir, ked uz viem noty 😄

    OdpovedaťOdstrániť
  4. užívaj si školu najviac ako vieš, hlavne tento posledný ročník. (aj stužkovú, maturitu, akademický týždeň, to učenie okolo..všetko) lebo ver tomu, že sú to tie nakrajšie časy :)
    hneď by som s tebou menila :)
    M.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Až posledný ročník si nejako uvedomujem, aký je ten stredoškolský život perfektný! :)

      Odstrániť
  5. O pěti roční střední jsem ještě neslyšela, je to zajímavý, ale úplně si to moc nedovedu představit. Ale obor zní zajímavě :)

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť